“Tahniah Kau Buka Ruang Orang Kutvk Islam, Hebat Kau!” – Tubuh NGO ‘Mun4fik Hvnters’, Tindakan Caprice Dikec4m

Baru-baru ini, selebriti yang lantang bersuara mengenai pelbagi isu iaitu Caprice memaklumkan di Instagram bahawa dia telah menubuhkan badan bukan kerajaan (NGO) bernama ‘Mun4fik Hvnters’ bagi membantu m4ngsa-m4ngsa jen4yah s3ksual.

Hal itu tidak diterima baik oleh ramai netizen, dimana mereka merasakan penyanyi rap tersebut seakan-akan memberi ruang untuk masyarakat mengh1na dan mengvtuk agama Islam serta bangsa Melayu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ariz Ramli (@capricedaddycap)


Bahkan, netizen turut menganggap ia seakan-akan medan untuk menyebar aib orang lain yang sepatutnya dirahsiakan bagi kebaikan semua.

komen

komen

Menurut sesetengah individu, penggunaan ‘mun4fik’ itu tidak boleh sesuka hati dipakai dan lebih baik rujuk kepada mufti daripada membuat tudvhan sendiri.

komen

Biarpun ramai pertikaikan tindakan Caprice atau nama sebenar, Ariz Ramli itu, ada juga beberapa netizen yang menyokong tindakannya menubuhkan NGO terbabit.

Sekadar info, Caprice membuat keputusan untuk tubuhkan ‘Mun4fik Hvnters’ selepas dirinya terima 500 aduan dalam tempoh 24 jam yang membabitkan kes jen4yah s3ksual.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : https://beautifulnara.com/

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*