[VIDEO] ‘Dia Boleh Undur Kereta, Anak Saya Mer!ntih 40 Minit’ – Bapa Pelajar M4ut Dil4nggar

 

Jumaat lalu negara dikejutkan dengan kes kemal@ngan m4ut yang melibatkan seorang calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang berlaku di Ipoh, Perak.

Terbaru, bapa m4ngsa iaitu Muhd Zamrie Zainal Abidin meluahkan rasa tidak puas hati dan berang terhadap suspek yang merupakan pegawai kanan polis.

Mengharapkan keadilan

Memetik laporan Buletin TV3, bapa m4ngsa dilihat tidak dapat menahan sebak ketika menceritakan kembali det!k hitam yang berlaku terhadap anaknya.

Muhd Zamrie berkongsi perkara tersebut kepada Ketua Polis Perak, Datuk Seri Mohd Yusri Hassan dan para pegawai ketika menerima kunjungan mereka di kediamannya.

Ketua Polis Perak, Datuk Seri Mohd Yusri Hassan Basri (duduk dua, kanan) menenangkan Muhd Zamrie Zainal Abidin (duduk dua dari kiri) ketika menziarahi keluarga pelajar Mohammad Zaharif Affendi, yang maut dilanggar kereta berhampiran Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Jati.

Dia boleh undur kereta dan tengok tapi wajahnya tiada reaksi. Dia buat cerita brek tak makan, dia buat cerita orang nak pkul dia sedangkan saya sendiri berkata kepadanya ‘jangan usik dia (m4ngsa)’. Apabila dia nampak anak saya yang jururawat itu datang dia terus pergi dari situ.

Anak saya mer!ntih 40 minit. Anak saya masih beruniform sekolah, atas dasar motosikal bising jadi nak l@nggar anak saya sampai m4ti?

Dalam pada itu, Zamrie juga berharap agar arwah anaknya mendapat pembelaan yang adil supaya perkara yang sama tidak berlaku kepada remaja lain.

Hari ini dia bnuh anak saya, esok lusa anak orang lain pula. Anak saya dah tak kembali, tapi saya tak nak perkara ini jadi kepada anak-anak yang baru meningkat naik.

Anak saya bukan rempit, anak saya tak pernah merempit. Dia cuma buat bising sahaja.

Terdahulu, tular beberapa video memaparkan kejadian kemal@ngan tersebut sehinggakan menjadi perhatian wargamaya di media sosial.

Dalam kejadian tersebut, m4ngsa yang dikenali sebagai Muhammad Zaharif Affendi m4ut ditempat kejadian manakala suspek yang merupakan pegawai polis dari Polis Diraja Malaysia (PDRM) Kontinjen Kedah tidak mengalami sebarang kecederaan.

Dalam perkembangan lain, suspek yang berusia 44 tahun itu ditahan reman bagi membantu siasatan dan kes akan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

“Anak saya bukan rempit!”

@buletintv3

“Anak saya bukan rempit! Anak saya tak pernah merempit!.. Anak saya cuma buat hal bising sahaja..” – Ayah Zaharif #BuletinTV3 #BeritaDiTiktok #PolisLanggarPelajar #KemalanganMaut

♬ original sound – BuletinTV3 – BuletinTV3

Sumber: Buletin TV3

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber :Oh bulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*