Angkara Tudvhan Men1pu, Puteri Sarah Nekad S4man Individu Ini Sebanyak RM1 Juta

Pelakon Puteri Sarah Liyana nekad memfailkan s4man terhadap seorang pegawai pemasaran yang menudvhnya men1pu dalam urusan perniagaan membabitkan mereka berdua.

Tuntut ganti rvgi RM1 juta

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Puteri Sarah Megat Kamaruddin (@puterisarahliyana)


Menerusi hantaran di Instagram (IG), Puteri Sarah memuat naik notis tuntutan kenyataan fitn4h terhadap Nazatul Nazira Binti Zainol Abidin yang bertujuan untuk menj4tuhkan reputasinya sebagai selebriti dan ahli perniagaan.

Berdasarkan notis yang dikeluarkan, terdapat lima bukti kenyataan yang dimuat naik di Instagram Stories dan WhatsApp Stories.

Antaranya adalah menudvh Puteri Sarah mengambil d4 dah, menganggap diri sebagai rakan kongsi, menggelar Puteri Sarah seorang b*doh sombong, menyara atau membela individu yang dipercayai bernama ‘Andy’ dan seorang ketua yang tidak bertanggungjawab terhadap pekerja-pekerja.

Perintah injunksi


Susulan itu, pemilik nama Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin menuntut ganti rugi sebanyak RM1 juta secara berasingan untuk keros4kan yang dilakukan terhadap status, reputasi, maru4h, imej serta tekanan ment4l dan emosi.

Selain itu, individu berkenaan dikehendaki membuat permohonan maaf secara terbuka serta Puteri Sarah menuntut perintah injunksi bagi menghalang daripada menerbit sebarang kenyataan berkaitan isu terbabit.

Terdahulu, Melodi telah menemu bual seorang individu yang mendakwa dirinya telah dit1pu oleh seorang pelakon terkenal yang juga merupakan rakan perniagaannya.

Dakwa individu terbabit, aktres itu telah memutar belit cerita dan mengeluarkan kenyataan yang tidak benar di laman sosi4l.

Selain itu, dia juga mendakwa sudah berusaha untuk berjumpa dengan aktres terbabit bagi berbincang dan menyelesaikan masalah antara mereka, namun tiada respon diberikan.

Meskipun tidak menyebut nama mana-mana pihak, namun rata-rata netizen mendakwa aktres yang dimaksudkan ialah Puteri Sarah.

Sebelum ini, ibu kepada dua cahaya mata mendakwa seorang pegawai pemasaran yang dilantik telah mengenakan caj sebanyak 45 peratus daripada keuntungan perniagaan yang diperolehnya.

Menurut aktres itu, dia telah mengupah individu berkenaan sejak Oktober tahun lalu untuk mengendalikan pemasaran produknya, namun kerja yang dilakukan tidak mencapai standard yang ditetapkan.

Bertambah bur0k lagi, apabila individu itu tidak mengotakan janjinya untuk menjadi ejen atau stokis produk berkenaan.

Tegasnya, dia akan mengambil tindakan undang-undang terhadap pegawai pemasaran terbabit sekiranya masih berdegil memulangkan wang berjumlah RM26,000 miliknya.

Sumber: Instagram

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Oh Bulan!

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*