[VIDEO] Budak 7 Tahun Jadi Tunangan Orang Lepas Keluarga Bern4zar Di Tanah Suci Makkah

Baru-baru ini tular di media sosial memaparkan seorang kanak-kanak perempuan dipercayai sudah menjadi tunangan orang.

Baru usia 7 tahun dan jadi tunangan orang

@ahmadsyahierzaien

Kelihatannya bahagia banget adek ini, ya mungkin karena gak faham apa itu tunangan.. Tapi saya respected kepada kedua keluarga.. Semoga ditakdirkan berjodoh dunia akhirat.. #pulau_madura

♬ suara asli – أحمد شهير زين مكة

Menerusi video tular itu memaparkan kanak-kanak itu yang memakai persalinan berwarna hijau hanya mendiamkan diri dan bersalaman dengan para tetamu ketika majlis pertunangan berlangsung di Desa Banjar Tabuluh, Kecamatan Camplong, Madura, Jawa Timur.

Difahamkan, kanak-kanak perempuan itu bukanlah berusia 4 tahun seperti yang didakwa sebaliknya berusia 7 tahun dan pertunangan itu berlangsung selepas kedua-dua keluarga bernazar ketika berada di Tanah Suci, Makkah.

Majlis pertunangan itu pada awalnya hanya dilangsungkan antara keluarga sahaja namun nenek kepada kanak-kanak lelaki itu meminta agar majlis tersebut dilakukan secara besar-besaran selain menjemput ramai tetamu.

Kerana sudah menjadi nazar yang harus ditunaikan, keluarga sepakat untuk mengadakan pertunangan, untuk mengikat tali keluarga agar tidak hilang.

Sementara, ibu kanak-kanak perempuan, Haja Zainab, menegaskan bahawa majlis tunangan itu bukanlah bertujuan untuk mempercepatkan pernikahan anaknya sebaliknya kedua keluarga sudah bersepakat menikahkan keduanya setelah mereka bersedia kelak.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Detik.com

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*