Aliff Aziz Dan Ruhainies Bakal Disenarai Hitam Oleh Stesen TV? Ini Kata Presiden Seniman, Zed Zaidi – “Dalam Proses Keluarkan Surat”

Presiden Persatuan Seniman Malaysia (SENIMAN), Zed Zaidi memberi ulasan tentang pendapat masyarakat bahawa Aliff Aziz dan Ruhainies wajar disenarai hitam.

Tak boleh sesuka hati senarai hitam

Kata Zed, isu ini melibatkan hal peribadi jadi pihaknya perlu mengikut prosedur dan tidak boleh sesuka hati untuk ‘blacklist’ mana-mana selebriti.

Dari pihak Seniman, kami ikut prosedur. Kami tak boleh banned orang sesuka hati sebab ada proses. Dalam kes Aliff dan Ruhainies, kalau semakin parah dan mereka tak boleh selesaikan, Seniman boleh buat satu surat dan hantar kepada semua stesen televisyen dan persatuan yang terlibat supaya blacklist secara menyeluruh dilakukan.”

Ada produksi banned, ada yang suka kontroversi

Tambah Zed. senarai hitam oleh produksi selalunya berlaku secara ‘runcit’ dan tidak menyeluruh apatah lagi zaman media sosial sekarang, ramai yang suka dengan isu ‘viral’

Produksi A mungkin banned tetapi produksi B tidak sebab dia suka artis tu. Secara tak langsung ia (kontroversi) akan mempopularkan drama atau filem produksi B buat. Dan produksi B suka marketing begitu.”

Bagaimanapun, kata Zed sekiranya situasi sebegitu berlaku dan artis tersebut membuat masalah yang sama lagi, pihak Seniman tidak akan bertanggungjawab dengan keputusan produksi terbabit.

Dalam pada itu, Zed berkata pihak Seniman kini sedang dalam ke arah untuk mengeluarkan surat kepada semua pihak stesen TV dan persatuan untuk senarai hitam Aliff dan Ruhainies sekiranya isu ini tidak dapat diselesaikan secara baik oleh mereka.

Ia akan mencemarkan industri kreatif negara sekiranya isu ini tak selesai”, kata Zed Zaidi.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Beautifulnaara

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*