“5 Bulan Dalam Penj4ra Tak S4kit Pun Berbanding S4kit Adik Aku Tanggung Ketika Bert4rung Nyawa” – Kakak Arw4h Zaharif

Kes pelajar lelaki bernama Zaharif yang dilanggar seorang polis pada Disember tahun lalu masih segar di ingatan ramai terutamanya ahli keluarga mangsa.

Perkembangan kes ketika ini, tertuduh Mohd Nazri Abdul Razak, 45, yang berpangkat Deputi Superintendan mengaku tidak bersalah dan mohon untuk dibicarakan.

“Dah bun*h adik aku nak hidup macam biasa”

Pengakuan tidak bersalah Mohd Nazri itu menambahkan lagi rasa marah ahli keluarga mangsa dan juga masyarakat.

Kakak mangsa dikenali sebagai Wanie meluahkan rasa berang terhadap pengakuan itu dan berkata tertuduh merancang untuk memohon agar ikat jamin dibenarkan.

Dia dah bun*h adik aku, nak menikmati hidup macam biasa di luar tirai besi. Lima bulan dalam penjara tak sakit pun berbanding sakit yang adik aku tanggung ketika bertarung nyawa.

“302 mana boleh ikat jamin”

Netizen yang membaca luahan Wanie terkejut dengan dakwaannya bahawa tertuduh yang diwakili peguam Jacky Loi Yap Loong, Lim Chi Chau dan M Kuhan mahu memohon ikat jamin.

Rata-ratanya berharap agar sistem undang-undang mengamalkan ketelusan dan hakim tidak akan membenarkan permohonan tertuduh itu.

Nazri didakwa di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan atas tuduhan menyebabkan kematian Muhammad Zaharif Affendi Muhd Zamrie, 17, di Jalan Taman Jati 1, dekat SMK Jati, Meru antara 12.05 hingga 12.40 tengah hari 15 Disember 2023.

Mahkamah menetapkan 1 Julai depan sebagai sebutan semula kes untuk pihak pendakwaan dan pembelaan memfailkan afidavit masing-masing.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Beautifulnaara

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*