“Di Manakah Erema Sekarang?” – Lagu Pelita Di Bawah Purnama Kembali ‘Hits’, Ajai Anggap Karya Paling Digemari

Jika anda pengguna aplikasi TikTok, pastinya pernah mendengar lagu berjudul Pelita Di Bawah Purnama nyanyian Erema yang menjadi lagu ‘background’ video di situ.

Lagu Pelita Di Bawah Purnama jadi siulan

Kalau anda nak tahu,  Ajai yang menghasilkan lagu tersebut pada tahun 2005 dan merupakan salah satu karya kegemaran komposer tersebut.

Pelita Di Bawah Purnama antara lagu kegemaran saya. Lagu ini tercipta pada tahun 2005.

Artis yang menyanyikan lagu ini adalah Erema atau Dayang Erema. Saya percaya setiap artis yang saya ciptakan lagu, mesti mempunyai ‘seni’ tersendiri.

Begitu juga dengan Erima, dia sangat memberi dalam lagu ini dan mampu menghidupkan lagu ini.

@byajai

‘ Pelita Di Bawah Purnama ‘ antara lagu2 favourite ciptaan sy . Ianya tercipta pada tahun 2005 . Artisnya ialah ‘ Erima’ @dayangerema Setiap artis yg sy cipta lagunya, mesti punyai ‘ Seni ‘ tersenderi .. Mcm tu juga ‘ Erima’ dia memberi sgt2 dalam lagu ini & menghidupkan lagu ini . Liriknya pula oleh Slen @slenfadzil seorang penulis yg bagus . Lagu ini punyai classnye tersendiri . 😊 Nti kat Konsert .. kita nyanyi lagu ini sama2 ye. 😉 byajai&megafriends #roadtobyajai #menaranetwork #wakethebabyrecords #byajai @menaranetwork Saturday | 3 August 2024 | 8.00pm * Megastar Arena Kuala Lumpur Ticket available at www.ticket2u.com.my/byAjai

♬ original sound – byajai – byajai

Di manakah Erema kini?

Menurut Ajai lagi, lirik lagu tersebut dihasilkan oleh Slen Fadzil dan mempunyai kelasnya yang tersendiri.

Menjengah ke ruangan komen, ramai netizen tampil mengimbau kenangan dan memilih lagu tersebut sebagai lagu karaoke ‘wajib pilih’ selain turut tertanya-tanya di manakah penyanyi asal lagu tersebut pada ketika ini.


Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : Beautifulnaara

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*