Gelagat Budak Main Sukaneka Cara Santai Bikin Terhibur, “Kalo Lari Nanti Penat Kan Dik”

Salah satu acara wajib disertai oleh murid tadika adalah acara sukaneka. Mungkin korang pernah sertai acara ini ketika di zaman kanak-kanak dulu. Bukan sahaja sesuai disertai oleh kanak-kanak, acara sukaneka juga turut boleh dimainkan oleh pelbagai peringkat usia.

Apa yang penting sukaneka adalah aktiviti fizikal yang memberikan keseronokan pada pesertanya. Walau bagaimanapun, baru-baru ini satu rakaman gelagat budak main sukaneka ini telah mencvri perhatian ramai.

Dalam perkongsian tersebut, kelihatan seorang kanak-kanak yang menyertai acara lumba mengheret bola menggunakan gelung. Konsepnya adalah siapa yang cepat sampai ke garisan, dialah yang menang. Namun apa yang dilakukan oleh kanak-kanak lelaki ini telah membuatkan ramai terhibur.

Nampaknya adik ini tidak mahu berlumba dan hanya melakukannya secara santai. Berikut adalah rakaman telatah kanak-kanak lelaki ini bermain sukaneka yang telah dikongsikan semula di Instagram Sinar_my:

 

View this post on Instagram

 

A post shared by SINAR (@sinar_my)


Alahai dik, teruk sangat rupanya tu! Apa-apa pun perkongsian rakaman gelagat budak main sukaneka ini telah membuatkan ramai terhibur. Berikut antara reaksi ramai yang ditinggalkan di ruangan komen perkongsian tersebut:

“Dik ni pertandingan sape cepat dia menang. Bukan siapa penat dia kalah…”

budak sertai sukaneka 3

“Yang penting happy kata dia…Buat apa nak susah2”

budak sertai sukaneka 2

“Senang dik kalau semua pemikiran macam kau dik…Senang cari juara”

budak sertai sukaneka 1

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : HCL

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*