[VIDEO] Tak kisah beza agama dan budaya, aksi adik ini suapkan kawan OKU buat netizen seb4k

Tanpa mengira perbezaan agama dan budaya, aksi seorang murid perempuan yang membantu menyuapkan makanan untuk kawannya yang kurang upaya (OKU) membuat netizen seb4k.

Mana tidaknya, video pendek yang dikongsikan seorang guru yang terharu melihat kemuliaan hati murid bernama Mahalaksmi menjadi perbualan ramai.

Melalui perkongsian pemilik akaun @azizahazedi di akaun TikTok, beliau turut menceritakan kisah Mahalaksmi yang manja dipanggil Maha sering membantu rakan OKU bernama Hanisah.

Memetik kata-katanya:

“Harap video ini membuatkan awak gembira. Mereka sangat baik antara satu sama lain, mereka juga seorang anak yang prihatin dan penyayang. Video ini diambil ketika waktu rehat PPKI, Mahalaksmi suap Hanisah makan. Saya suka babak ini, tapi entah kenapa buatkan saya rasa seb4k.”

Selain merakam penghargaan buat pengikut yang memberikan komen positif, ibu kepada dua orang anak itu juga bercerita serba sedikit mengenai dua sahabat tersebut.

“Hanisah ni seorang yang sindrom down dan juga rabun. Makan pun agak lambat, jadi Maha tolong suapkan bekal yang Hanisah bawa,” katanya.

Video:

@azizahazedi

Replying to @sacita21 thanks for the comment. Hope this vedio also make you happy. They so kind to each other, they also caring and loving kids ❣️ This vedio during PPKI rest time, Mahalaksmi suap Hanisah makan. I suka this scene but somehow make me sad also #fypppp #ppki #pendidikankhas #mbk #smktbi

♬ original sound – azizahazedi – azizahazedi

Menonton video yang menerima lebih 58,000 jumlah tontonan itu membuatkan sesiapa sahaja terharu, apatah lagi gaya Maha menyuapkan makanan seperti emak-emak dekat rumah.

Sabar melayani Hanisah makan ketika waktu rehat membuatkan netizen memuji tindakan Maha yang suka menolong orang.

Rata-rata warganet yang mengikuti perkongsian tersebut turut mengucapkan tahniah kepada keluarga Maha yang mendidiknya dengan baik.

Ramai juga yang mengharapkan perkongsian video kesedaran seumpama itu diperbanyakkan lagi demi mengukuhkan keharmonian masyarakat majmuk di negara ini.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : sinarplus.sinarharian.com.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*