Bapaku kreatif! Lelaki ini lega bayinya percaya ‘svsu ibu olok-olok’ rekaannya, kalau anak n4ngis terus pakai baju khas

KASIH seorang bapa terhadap zvriatnya tidak ada penghujung.

Dalam memastikan keselesaan anak terutama yang kuat meragam, seorang individu bergelar bapa pasti akan memikirkan cara terbaik untuk mengatasi masalah ini.

Begitu juga dengan Shahrul Hafizi, 24, yang memerah otak mencari kaedah alternatif untuk menyusukan bayinya ketika si isteri sedang letih berp4ntang.

Dalam satu video tular di TikTok, Shah menggunakan baju T yang ditebuk lubang untuk meletakkan pvting botol svsu melalui lubang tersebut.

“Masa tu anak saya baru umur dua minggu dan selama ni dia biasa menyvsu dengan ibu dia.

“Tapi bila isteri saya penat sebab berp4ntang, anak saya men4ngis sebab tak dapat menyvsu dengan emaknya.

“Dia tak nak minum guna botol. Mungkin tak biasa lagi. Sebab itu tiba-tiba timbul idea macam ni,” kata Shah yang merupakan seorang pencipta kandungan di YouTube.

Ternyata buah fikiran yang tercetus itu mendatangkan hasil dan bayi comel itu percaya dia sedang menyvsu badan dengan ibunya.

“Saya cuba dengan cara macam itu, koyakkan sikit baju, keluarkan botol svsu ikut lubang supaya bayi rasa macam tengah menyvsu dengan ibu.

“Teknik itu berjaya dan dia tak men4ngis. Tapi lama-lama dia sedar juga itu bukan svsu ibu yang sebenar. Jadi kita kena tenangkan dia, pujuk dan bawa jalan-jalan.

“Lepas tu sambung balik menyvsu guna teknik tu. Saya ulang-ulang, menyvsu, rehat, menyvsu, rehat sampai akhirnya ibu dia free nak menyvsu sendiri,” cerita Shah.

Menurut Shah, dia merasakan tekniknya itu berjaya kerana ia mampu meniru postur ataupun posisi anak ketika sedang menyvsu badan.

Baju yang telah diubah suai oleh Shah untuk menyusu anaknya.

Tambah Shah lagi, idea itu muncul spontan pada hari kejadian tetapi merupakan inspirasi daripada satu video di YouTube yang dilihat beberapa tahun lalu.

“Isteri saya yang rakam sebab dia suka idea saya tu. Saya pun saja-saja upload dekat TikTok, tak sangka boleh viral pula.

“Idea tu saya dapat lepas saya tengok video dekat YouTube, mat salih punya channel. Dah lama dah, beberapa tahun lalu, jadi berguna sekarang.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)


“Tapi mereka guna bahan lain, macam saya guna baju, tapi konsepnya masih sama. Nak bagi anak tu rasa macam tengah menyvsu dengan ibunya,” ujar Shah.

Kini, baju putih yang mempunyai lubang itu telah menjadi baju khas yang akan dipakai ketika hendak menyvsu anak.

Idea itu diinspirasikan dari satu video yang dilihat di YouTube.

Baru menimang cahaya mata pertama, Shah mengakui masih kurang pengalaman sebagai seorang bapa tetapi bertekad memberikan yang terbaik untuk anaknya.

“Anak saya tiap-tiap malam men4ngis. Risau juga t4kut ada s4kit apa-apa. Tapi bila saya buat research, rupanya sebab dia nak menyvsu.

“Itu yang saya fikirkan helah ini. Kita sebagai bapa ni akan buat apa sahaja untuk bagi anak tak men4ngis.

Keep exploring, itu nasihat saya kepada bapa di luar sana. Struggle sebenarnya kehidupan sebagai seorang ayah ni.

“Susah macam mana pun, semua akan tetap dikorbankan demi yang terbaik untuk anak,” ujar Shah mengakhiri bicara.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : mstar.com.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*