“Menghorm4ti tak kira pangkat, Tak kira apa jawatannya.” Ramai seb4k lihat murid2 bersalaman dgn pengawal sebelum masuk ke sekolah

Mendidik kanak-kanak bermula apabila kanak-kanak masih di usia yang masih kecil, iaitu pada usia kanak-kanak yang boleh menerima apa yang diajarkan dengan lebih baik.

Ajaran ibu bapa yang terbaik adalah juga bermula dari dalam rumah dan sekolah, yang mana sejak kecik didikan ibu bapa yang membentuk akhlak kanak-kanak yang terbaik.

Didikan yang sempurna membentuk peribadi kanak- kanak seperti yang tular di laman aplikasi Tik Tok apabila pelajar Sekolah Luagan Keningau Sabah yang menyantuni pengawal sekolah dengan bersalaman apabila memasuki dan meninggalkan kawasan persekolahan.

Budaya yang menyantuni pengawal sekolah ini tidak ada di semenanjung malaysia tetapi mungkin sabah sahaja. Budaya menyantuni sesiapa sahaja wajar diwujudkan supaya setiap pelajar mempunyai disiplin dalam menghorm4ti sesiapa sahaja yang lebih tua dari mereka.

Video:

@ohaldro

โค๏ธ๐Ÿ’โค๏ธ#foryoupage #fyp

โ™ฌ suara asli – ๐ƒ๐ข๐๐ข๐ค ๐…๐š๐›๐ซ๐ž๐ ๐š๐ฌ – ๐——๐—ถ๐—ฑ๐—ถ๐—ธ ๐—™๐—ฎ๐—ฏ๐—ฟ๐—ฒ๐—ด๐—ฎ๐˜€

Ketika diterjah pada ruangan komen pula, rata-rata warganet memuji displin yang diterapkan kepada pelajar di sana untuk menghorm4ti sesiapa sahaja tidak kira pangkat dan umur.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : https://www.tiktok.com/@ohaldro, sinarviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*