Kawan Amin Idris harap Abu jgn U-turn dan bagitahu 4 peraturan

Perunding Latihan dan Motivasi sepenuh masa di Amin Idris telah mend3dahkan Abu Syafiq telah menghubungi beliau dan anc4m untuk sam4an.

Kontrov3rsi di antara pend4kwah bebas, Ustaz Abu Syafiq dan penceramah bebas, Amin Idris berlanjutan sehingga did4kwa bakal dibawa k3ske mahk4mah. k3sini bermula apabila Ustaz Abu Syafiq dikatakan mengeluarkan kenyataan yang tidak elok kepada Ustaz Ebit Lew. Selepas itu, Ustaz Abu Syafiq mengatakan bahawa akaun Facebook beliau telah dig0dam.

Berikut pula reaksi dari kawan Amin Idris 

“Masa aku observe k3stuan Ebit Lew, tak pernah pulak aku terfikir the feud circle will become smaller sampai ke kawan sendiri. But wise choice Abu Syafiq aka Rashiq. You have chose a formidable enemy & and I hope no more U-turn lepas ni.”

Rule is very simple

A. Jangan kata email kena h4ck, kau tak hantar surat sam4n tu. Kalau email pun kena h4ck susah la, semua benda tak reti jaga.

B. Jangan cakap surat sam4n tu salah tuju, bukan tuju pada Amin Idris ni, nak tuju kat Amin Idris lain.

C. Mana2 pihak jangan k4fir/wah4bikan sesapa walaupun lawyer, makcik Kiah ataupun sesiapa yang terlibat. L4wan elok2, sebab ada sorang asyik kapi4qkan orang je keje.

D. Pastikan duit cukup nak bayar tuntutan kalau kalah kes. Kalau je, tak doakan kau kalah pun, jangan la koy4k.

“Jujurnya aku pelik la, kenapa insan yang mengaku Ahli Sunnah Wal Jamaah tergamak nak sam4n dan bukan memaafkan. Sedangkan Nabi Muhammad SAW dimaki, dih1na, dic3rca oleh warga Quraisy, oleh Abu2 yang lain macam Abu Jahal, Abu Lahab, baginda tetap je bersabar. Bilal bin Rabah yang kena terbk pun takde balas2, tetap percaya Allah SWT ada & tak menyak1ti sesama Muslim. Nasib baik Abu lagi sorang baik tolong bebaskan dia. Ke aku silap? But anyway, the damage has been done, good luck Abu.”

BIODATA AMIN IDRIS

AMIN IDRIS (MSP) adalah kelahiran Sarawak dan dibesarkan di Kelantan. Perunding Latihan dan Motivasi sepenuh masa di Amin Idris Training Consultant. Penulis buku. Pengacara televisyen. Penolong Setiausaha Pertubuhan Perunding Latihan & Motivasi Muslim Malaysia (TAMRIN).. Penerima Sijil Iktiraf TAMRIN Basic Training

Ahli profesional diiktiraf oleh Malaysian Association Professional Sepakers (MAPS) – Sebuah pertubuhan profesional yang diiktiraf oleh IFFPS (Internatioanl Federation of Professional Speakers) yang juga dianggotai oleh pertubuhan penceramah profesional di Amerika, UK, Australia, New Zealand, Kanada, Afrika Selatan dan Jerman..

Beliau juga merupakan Lulusan pengajian Undang-undang (LL.B Hons) di Universiti Islam Antarabangsa kemudian melanjutkan pelajaran peringkat Sarjana (Master) dalam jurusan Guidance and Counseling di universiti yang sama

Abu Syafiq menerima cemvhan bertubi-tubi sehingga mend4kwa bahawa akaun FB beliau telah di g0dam.

Ini setelah laman itu men1nggalkan komen yang mengkafi1rkan seorang lagi pend4kwah bebas, Ebit Lew, berdasarkan gambar tangkap layar laman berkenaan hari ini.

“Penting. Page Facebook saya kena god4m. Ustaz Abu Syafiq Al-Asy’ary atas nama Ustaz Abu Syafiq Al-Asy’ary.

“Harap maklum. Saya Ahli Sunnah wal Jamaah, tidak kafi1rkan orang Islam. Harap maklum,” kata Abu Syafiq dalam satu teks pesanan kepada Malaysiakini

Namun begitu, apa yang menjadi persoalan netizan, jika betul akaun beliau dig0d4m, pastinya ada bukti notifikasi dari FB seperti email menunjukkan akaun tersebut telah di akess dari device dan tempat yang berbeza.M enurut pakar lagi, bukan mudah untuk akaun personal di g0d4m tanpa pemilik akaun tersebut tidak mengetahui atau mendapat apa-apa peringatan dari pihak FB

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : http://trendingsangat.pw/Media Viral

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*