Satu Badan Cat Silver Demi Rezeki, Wanita Hamil Ini Undang Seb4k, Ebit Lew Hulur Bantuan

Demi anak-anak, pastinya setiap ibu ayah sanggup melakukan peng0rbanan demi memastikan keluarga dalama hidup selesa.

Bahkan ada yang sanggup melakukan apa jua pekerjaaan untuk memastikan anak-anak tidak kelaparan.

Nyata coretan yang dipaparkan oleh Pendakwah terkenal Ebit Lew begitu meruntun jiwa. Menerusi video yang dikongsi menerusi Instagramnya memaparkan seorang wanita hamil berdiri dengan mengecat dirinya dengan warna silver demi menyara hidup buat keluarganya.

Tanpa hirau panas terik wanita ini tetap berdiri. Seb4k melihat, Pend4kwah terkenal Ebit Lew membantu wanita itu dengan membeli barang keperluan buat keluarga.

Men4ngis melihat kebaikkan yang dihulur buat dirinya hingga menitiskan air m4ti. Biarpun ‘non muslim’ Ebit Lew tetap menghulurkan bantuan tanpa mengira agama.

Apa yang pasti kita perlu berbuat baik tanpa mengira bangsa dan agama. Moga kisah ini menjadi teladan buat kita semua.

Semalam masa keluar mall dekat Jakarta ternampak kakak silver ni yang sedang mengandung berdiri sahaja di tepi jalan. Pernah ternampak kisah kakak ini. Semenjak covid kehilangan kerja. Mula letak cat minyak di badannya dan berdiri tegak tepi jalan mencari rezeki. Beliau non muslim.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew)


Men4ngis demi menyara hidup, beli makanan, susu dan pampers anaknya. Ibunya ini sedang mengandung . Saya terus berhentikan kereta. Tanya khabarnya. Sedih melihat keadaannya. Tak terfikir kuatnya seorang ibu demi anak sanggup berdiri begini sepanjang hari.

Beri sedikit hadiah. Berulang kaki kakak ini tanya. Ini benar pak. Ini benar pak? Sampai kakak ini men4ngis. Tak dapat tahan rasa sedih. Saya tanya apa lagi saya boleh bantu. Katanya ini pun sudah banyak pak. Kenapa bapak baik membantu saya. Saya bawa beli barang dapur dan susu anak-anak. Semoga Allah bantu dan mudahkan buat kakak ini.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : keluarga.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*