Bapa bersuara teringin kereta continental, 5 beradik tak duduk diam… Tiba-tiba Mercedes C200 muncul depan rumah!

DALAM meniti usia emas, seorang lelaki menerima kejutan yang tidak disangka-sangka.

Hadiah yang diterimanya bukan calang-calang, berupa sebuah kereta mewah Mercedes-Benz C200.

Surprise untuk ayah,” menurut keterangan video yang dikongsi oleh seorang anak di laman sosial.

Berkongsi cerita kepada mStar, anak kepada bapa bertuah itu, Yusmaniza Zulkifli berkata, kejutan tersebut dibuat Ahad lalu, sempena ulang tahun bapanya ke-71 pada 23 Ogos baru-baru ini.

Bagaimanapun, wanita berusia 42 tahun itu memberitahu, kereta tersebut dihadiahkannya bersama adik-beradik lain bagi memenuhi impian bapanya sejak dulu.

“Sebenarnya dua tahun lalu kami dah hadiahkan kereta Honda CRV kat ayah. Sudah tentu ayah gembira dapat kereta baharu, sebab sebelum ini guna kereta second hand (terpakai) je.

“Tapi ayah ada beritahu yang dia suka kereta Mercedes, bagi dia model ni hebat. Memang daripada dulu ayah suka Mercedes, biasalah sesiapa pasti ada keinginan,” katanya kepada mStar.

kejutan mercedes 1

Adik-beradik merancang untuk membuat kejutan hari jadi bapa.

Menurut Yusmaniza, dia bukanlah dibesarkan dalam keluarga yang senang dengan bapanya, Zulkifli Saadun yang mencari rezeki sebagai peniaga di pasar malam.

“Kami tahu macam mana ayah bersusah-payah cari duit untuk keluarga, besarkan kami adik-beradik. Ayah jual macam-macam air dan rojak.

“Malah ayah juga pernah belikan kereta untuk kegunaan saya pergi bekerja sebelum ni, hasil titik peluh dia berniaga,” ujarnya yang berasal dari Taiping, Perak.

kejutan mercedes 2

Keluarga Yusmaniza.

Tambah anak sulung daripada lima beradik itu, bapanya turut mengikuti perkembangan kereta.

“Ada kawan-kawan ayah nak cari kereta terutama yang second hand. Ayah sanggup ke KL bawa mereka pergi cari tak kira model apa.

“Kerana sayangkan kereta juga, ayah suka cuci kereta sendiri. Kalau boleh ayah nak dia sendiri bersihkan kereta,” katanya sambil menambah bapanya mempunyai 11 cucu.

kejutan mercedes 3

Reaksi ayah mendapat kejutan hadiah hari jadi.

Sebagai bapa, Yusmaniza menggambarkan lelaki yang membesarkannya bersama adik-beradik sebagai seorang garang, tegas tetapi prihatin.

“Kalau anak-anak ke sekolah atau ke kelas tuisyen, kadang-kadang ayah akan datang dan tengok dari jauh, memantau perkembangan pelajaran anak-anaknya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)


“Ayah juga sangat pemurah. Masa berniaga di pasar malam dulu, kalau ada yang datang ke gerai dan minta air tetapi tak ada duit, ayah akan sedekahkan,” katanya.

Menyifatkan bapanya sebagai penyayang dan juga kelakar, Yusmaniza yang merupakan usahawan itu gembira apabila kejutan yang dirancangnya bersama adik-beradik menjadi.

kejutan mercedes 5

Bapa dan ibu Yusmaniza mencuba kereta idaman.

Namun apa yang paling penting menerusi perkongsian videonya di laman sosial adalah setiap anak seharusnya mengutamakan ibu bapa dan membahagiakan mereka.

“Macam saya dulu pernah kerja bank, tak ada wang simpanan. Tapi walau apapun, saya akan cuba berusaha untuk tolong mak ayah dulu kerana mereka yang membesarkan kita.

“Sementara masih ada, kita bahagiakan ibu bapa dengan memenuhi impian mereka. Apabila ada rezeki dari mana-mana, kita bersyukur Alhamdulillah,” katanya.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : mstar.com.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*