“Comel Sangat Ni” Gelagat Anak Kecil Tolong Angkat Gelas Di Kedai Makan Buat Ramai Ger4m

Gelagat anak kecil sentiasa buat kita rasa terhibur. Keinginan kanak-kanak untuk meniru perbuatan orang dewasa adalah sebahagian daripada proses tumbesaran mereka.

Kalau perbuatan yang dicontohi itu positif maka si kecil pun mendapat aura positif dalam membentuk karektor dan perlakuannya dan sebaliknya pula kalau dia melihat dan meniru perkara yang negatif.

Maka sebab itulah menjadi tanggungjawab ibu bapa dan orang dewasa untuk sentiasa mempamerkan tingkah laku dan perbuatan yang baik dan positif di hadapan kanak-kanak.

Melihat aksi kanak-kanak cuba meniru perbuatan orang dewasa kadangkala boleh bikin kita terhibur.

Siapa sahaja pasti geram dan lucu bila melihat telatah comel dan bersahaja tetapi bersungguh-sungguh anak kecil meniru perbuatan atau tugas orang dewasa.

Perkongsian video melalui akaun TikTok @upiekacang, seorang kanak-kanak perempuan kelihatan sedang sibuk mengangkat bekas gelas minum pelanggan di sebuah kedai makan.

Video:

@upiekacang

tak comel pun #budakcomel

♬ Armada dimabuk cinta – D e d

Gaya bersahajanya dengan memakai selipar orang dewasa sambil berjalan penuh keyakinan mengangkat gelas membuatkan ramai warganet ger4m melihat telatahnya.

Ramai yang menonton video tersebut meninggalkan komen-komen positif memuji kerajinan si kecil dan paling mereka ger4m melihat selipar besar yang disarung kanak-kanak comel tersebut.

Bagaimanapun ada juga yang risau si kecil boleh terj4tuh dengan selipar besar yang dipakai. Risau memikirkan keselamatan kanak-kanak tersebut ketika mengangkat gelas di kedai makan yang pastinya ramai pelanggan.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : keluarga.my

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*