[VIDEO] Rumah 80 Peratus Hampir Tenggelam, Ibu Beranikan Diri Mengesot Atas Bumbung Sambil Dukung Anak Kecil

Sejak minggu lalu, negara kita dikejutkan dengan kejadian b4njir yang berlaku di beberapa kawasan di Kelantan, Terengganu dan Pahang sehingga air melebihi paras merbahaya ak1bat hujan tanpa henti.

Mengesot sambil dukung anak

Menerusi video yang dimuat naik oleh seorang pengguna dikenali sebagai Suhaimi M Salleh di TikTok, memberitahu bahawa kawasannya mengalami b4njir yang teruk pada tahun ini. Malah, rata-rata kawasan perumahan dua tingkat hampir tenggelam sebanyak 80 peratus.

Rumah 2 tingkat pun hampir tenggelam 80 peratus semua duduk atas bumbung untuk selamatkan diri.

Kami penyelamat dah cuba sedaya upaya untuk menolong m4ngsa-m4ngsa b4njir.

Dalam pada itu, dia turut berkongsi detik sebuah keluarga yang terk4ndas di atas bumbung rumah sementara menunggu bantuan tiba untuk menyelamatkan mereka.

Namun, apa yang membuatkan netizen berasa p1lu apabila seorang ibu terp4ksa memberanikan diri untuk menyelamatkan diri serta anaknya yang masih kecil susulan paras air mula naik di kawasan berkenaan.

Kelihatan wanita tersebut berhati- hati ketika mengesot di atas bumbung dengan berkaki ayam untuk pergi ke arah bot penyelamat sambil mendukung bayinya.

Video penuh

‘Tiba-tiba menitik air mata’

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warganet mendoakan agar segala urusan m4ngsa-m4ngsa b4njir dipermudahkan. Malah, ada juga di antara mereka yang berkongsi pengalaman yang sama ketika menghadapi b4njir.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : ohbulan.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*