“Harini korang boleh pukvl tangan ustazah” – Sucinya hati mereka walau selalu kena marah tetap cium dan sayang cikgu dia

Guru memainkan peranan penting dalam membentuk generasi muda di masa hadapan. Guru yang baik adalah yang paling disayangi oleh anak- anak murid yang mereka berkorban mengajar setiap hari.

Ibarat lilin yang membakar diri untuk menerangi orang lain, seorang guru mendidik generasi muda untuk menjadi insan yang berguna dan berbakti kepada masyarakat dan juga keluarga masing- masing.

Itulah juga perasaan yang sama dihadapi oleh seorang guru yang telah memuatnaik sebuah video apabila dia hendak meninggalkan anak- anak muridnya yang telah diajar selama ini, beliau memberitahu yang mereka boleh memukul tanganya kalau beliau pernah memarahi dan menegur mereka selama ini.

Dalam video tersebut dilihat guru itu menutup matanya dan meletakkan tangan di sisi meja dengan harapan ada murid yang akan memvkul tangannya tetapi alangkah terkejutnya apabila semua murid2 itu mencivm tangan yang banyak berjasa untuk menjadikan mereka sebagai murid yang terbaik.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by KongsiViral l Review RM10 ㅤ (@kongsi.viral)


Ketika diterjah ke ruangan komen, rata-rata warganet memberikan respon positif yang memuji kebaikan seorang guru yang mendidik akhlak kanak-kanak walaupun ada yang tersalah dan silap dari pihak mereka.

Komen Netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber : https://www.instagram.com/kongsi.viral/, .sinarviral.com

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*