[VIDEO] Tiada Keraguan, Wanita Bertunang Walau Tak Pernah Berjumpa Dengan Pilihan Hati – ‘Risau Love Sc4m Tapi Rek0dnya Bersih’

 

Kisah seorang wanita mengikat tali pertunangan meskipun tidak pernah bersua muka dengan pilihan hatinya telah mendapat perhatian warganet di media sosial.

Menerusi Instagram (IG) milik wanita bernama Nur Syafiqah Abd Rashid, telah selamat bertunang dengan seorang jejaka iaitu Mohd Hafiz Jamaludin pada 23 Disember lalu walaupun ramai kenalannya menyoal tentang keputusan itu.

Kawan saya cakap saya gila sebab bertunang dengan lelaki yang saya tak pernah jumpa depan- depan. Ya saya akui, saya sendiri pun tak percaya saya buat keputusan macam ni.

Menurut Syafiqah, Hafiz hanya menyaksikan majlis pertunang mereka secara atas talian kerana dia merupakan seorang chef restoran yang bertugas di Australia.

Kami hanya berkawan online lepas tu bercinta jarak jauh selama satu tahun tapi tak pernah sekali pun kami berjumpa sebab dia kerja dekat Australia dan saya di Malaysia.

Difahamkan mereka mula berkenalan pada tahun 2022 iaitu selepas Hafiz menyertai sesi siaran langsungnya di platform media sosial.

Bukan ‘love scam’

Menerusi temu bual bersama Harian Metro, Syafiqah mengakui pada awalnya keluarga berasa bimbang dengan perhubungan jarak jauh mereka.

Bagaimanapun setelah menyelidik latar belakang lelaki tersebut, mereka yakin dengan pilihan Syafiqah.

Keluarga saya macam tak bagi teruskan hubungan (dan berat hati) kerana risau saya jadi m4ngsa ‘love scam’. Tapi abang bantu semak latar belakang tunang dan keluarga yakin selepas dapat tahu ‘rekodnya’ (tunang) bersih.

Saya pula terima tunang sebab perwatakannya dan kesungguhannya untuk melamar saya. Saya juga pernah membuat panggilan video bertiga dengan tunang dan ibunya restu, malah terima saya sebagai bakal menantunya.

Dalam pada itu, Syafiqah memaklumkan dia akan menemui Hafiz buat kali pertama yang dijangka pulang ke Malaysia pada April ini manakala majlis pernikahan mereka pula bakal berlangsung pada bulan Mei.

Sumber: IG Syafiqah, Harian Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber :Oh bulan

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*