Suara Manja Serak-serak Basah..Agong & Raja Permaisuri Agong Baca Berita Tv3 Raih Perhatian

PENAMPILAN istimewa Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah sebagai pembaca berita Buletin Utama di saluran TV3, pada Rabu mendapat perhatian rakyat jelata.

Menerusi Buletin Diraja yang bermula pukul 8 malam itu, baginda berdua berkenan menyentuh tiga laporan utama berita termasuk perpaduan masyarakat dan ternakan ikan patin di Pahang.

Buletin Diraja yang dilaporkan Yang di-Pertuan Agong dan Raja Permaisuri.

Penampilan istimewa selama kira-kira 15 minit itu melakar sejarah tersendiri apabila penstriman secara langsung di YouTube rasmi program itu mencatatkan hampir 70,000 penonton.

VIDEO;

 

View this post on Instagram

 

A post shared by tv3malaysia (@tv3malaysia)

Menjengah ke ruangan komen di Facebook, rata-rata warga maya meluahkan rasa teruja dan gembira apabila menyaksikan baginda berdua mencemar duli membaca berita Buletin Diraja.

“Junjung kasih tuanku, terbaik Buletin Diraja Tuanku.

“Menjunjung kasih Tuanku berdua yang dikasihi… so humble dan melakar sejarah dunia. Bangga sangat jadi rakyat Malaysia.

“Sungguh bangga dengan Tuanku Dipertuan Agong dan Raja Pemaisuri Agong! Very proud sebab dekat dengan kami!

Antara reaksi warga maya di ruangan komen

Antara reaksi warga maya di ruangan komen.

“Sungguh terharu mengikuti penyampaian daripada Tuanku Yang Dipertuan Agong dan Raja Permaisuri Agong malam ini. Walaupun cuma sebentar, jadi kenangan sepanjang hayat. Daulat Tuanku!” ujar beberapa warga maya.

Tidak kurang juga yang meluahkan rasa tidak puas menonton Buletin Diraja dan berharap Agong dan Permaisuri Agong dapat meluangkan masa sekali lagi.

“Tuanku sangat berbakat dan menyantuni rakyat di Buletin Utama… rakyat sangat tersentuh hati dengan inisiatif tuanku ini. Semestinya kami semua akan merindui Tuanku.

“Best pula dengar suara Tuanku membaca berita, tak puas nak tengok… so cute and sweet. Terasa dekat di hati,” tambah segelintir netizen lagi.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Catatan Terakhir

Sumber :Mstar

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*